Klantadvies

Advies en hulp op maat bij het vinden van de juiste zorg

Op het moment dat je zelf of je naaste problemen gaat ondervinden bij het zelfstandig wonen, bijvoorbeeld door lichamelijke of geestelijke beperkingen, begint er vaak een zoektocht naar wat er nodig en mogelijk is. Veel mensen ervaren het zorglandschap als ingewikkeld. Voor begeleiding thuis moet je bijvoorbeeld bij het Sociaal Wijkteam zijn, voor wijkverpleging bij een thuiszorgorganisatie en voor verblijf in een verpleeghuis bij het Centrum Indicatiestelling Zorg. Daar komt nog bij dat de financiering van zorg en ondersteuning sinds vorig jaar ook flink veranderd is. Voor de ene vorm van zorg moet je een eigen bijdrage betalen, vaak afhankelijk van je inkomen. Voor de andere zorgdienst weer niet. Soms wordt een dienst niet meer vergoed of alleen vanuit een aanvullend verzekeringspakket. Kortom: het vinden en regelen van zorg en diensten is op dit moment best lastig. En dat in een periode in uw leven dat u juist behoefte hebt aan extra ondersteuning. De huisarts kan u een flink eind op weg helpen met informatie. Toch moeten aanvragen voor zorg bij de verschillende ‘loketten’ vaak door u zelf gedaan moeten worden.

Het klantadviesteam van Woonzorg Flevoland helpt u graag bij uw zoektocht. Wij bieden een breed pakket van zorg en diensten en hebben daarbij toegang tot alle loketten waar zorg en diensten aangevraagd kunnen worden. Het voordeel is dat wij zorg en diensten goed op elkaar af kunnen stemmen. Daarnaast adviseren we u over uw totale zorg- en ondersteuningsvraag: van hulp bij het huishouden, lichamelijke zorg, dagbesteding of - begeleiding, complexe verpleegbehoeften, opname in een woonzorgcentrum, mantelzorgondersteuning en woningaanpassingen. Dit alles in goede afstemming met uw huisarts. Waar nodig brengen wij u in contact met andere zorgaanbieders of leveranciers van hulpmiddelen en helpen wij u bij de aanvragen van indicaties. Ook zetten wij de financiële consequenties voor u op een rij. Alles om u écht te ontzorgen.

Eén contactpersoon voor het gehele traject
Het gevoel ‘van het kastje naar de muur te worden gestuurd’ en steeds hetzelfde verhaal te moeten vertellen is een veel gehoorde ervaring van mensen die op zoek zijn naar zorg en diensten. Daarom vinden wij het belangrijk dat u tijdens uw adviestraject één vast contactpersoon hebt waar u altijd op terug kunt vallen. Deze helpt u met het regelen van zorg.

Avondspreekuren
U kunt vrijblijvend contact met ons Klantadvies Team opnemen. Dat kan telefonisch: 0320 -229 173 of via onze website www.woonzorgflevoland.nl. U kunt ook ’s avonds een afspraak maken en/of bij u thuis.