Cliënten op de wachtlijst onder de aandacht bij Woonzorg Flevoland

Direct
zorgadvies
0320-
229 173

🠄 Terug naar overzicht

In deze tijden van corona is er in de zorg veel aandacht om vereenzaming onder cliënten in verpleeghuizen of in de thuiszorg te voorkomen. Woonzorg Flevoland hecht veel waarde aan het welzijn van haar cliënten. Zo ook aan dat van de mensen die nog op de wachtlijst staan voor een woning in een van de locaties. Wij laten deze groep op verschillende manieren weten dat ze aan hen denkt. Met een telefoontje, of een leuke verrassing bijvoorbeeld. Onlangs won mevrouw Huisman, die op de wachtlijst staat voor een aanleunwoning, een verwenpakket door de ‘winterpuzzel’ op te lossen.

“Ik sta op de wachtlijst voor een aanleuningwoning bij Woonzorg Flevoland: de Parkzijde of in de Lely, naast winkelcentrum Lelycentre. Toen ik van Woonzorg Flevoland een puzzelkaart opgestuurd kreeg, ging ik meteen aan de slag. Ik houd namelijk enorm van puzzelen. Toch was ik heel verrast dat ik ook nog eens een prijs won met de oplossing.” Zorgadviseur van Woonzorg Flevoland Marieke van de Crommenacker, bezocht mevrouw Huisman thuis en overhandigde haar een verwenpakket. Hierin zaten onder andere een puzzelboekje, chocolaatjes, thee en een plant. “Echt leuk, zo’n bezoek,” vertelt mevrouw Huisman. “Dat persoonlijke contact waardeer ik enorm.”

Aandacht voor cliënten
“Cliënten die bij ons in de locaties wonen, kunnen wij gericht aandacht geven. Dit doen we door onze zorg en met activiteiten van de activiteitenbegeleiding. Tegelijkertijd willen we aandacht besteden aan het leren kennen van onze cliënten om een passende woning te kunnen bieden,” vertelt zorgadviseur Marieke. Samen met haar collega’s is zij verantwoordelijk voor het adviseren van cliënten over de producten en diensten van Woonzorg Flevoland, waaronder thuiszorg, eerstelijnsverblijf, dagbesteding, ondersteuning thuis en comfortdiensten. Daarnaast behoort het actief bemiddelen voor cliënten voor plaatsing binnen één van de woonlocaties met de juiste zorg en behandeling tot de dagelijkse werkzaamheden. “Onze zorg draait om de mensen. Onze cliënten én de cliënten die bij ons op de wachtlijst staan, verdienen onze aandacht. We hebben regelmatig contact om te informeren hoe het gaat en of we ze ergens mee kunnen helpen. Op deze manier leren we de cliënt kennen en blijven we op de hoogte van de situatie van de cliënt.”

Naast het telefoontje naar mensen die op de wachtlijst staan, is er vanuit Woonzorg Flevoland ook een ‘Babbellijn’. Een telefoonlijn die tijdens werkdagen open staat voor een gezellig gesprek of om even het hart te luchten. Ook kregen cliënten op de wachtlijst in de zomer een kaartje met bloemzaadjes van vergeet-me-nietjes, en deze winter de (winter)puzzel die mevrouw Huisman oploste. “Een puzzel is natuurlijk ook nog eens goed voor de training van de hersenen. Heel belangrijk voor ouderen. Op deze manier zorgen we dus ook al voor onze cliënten, vóórdat ze bij ons in zorg zijn.”

Meer lezen

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Bent u tevreden met Woonzorg Flevoland?

Geef uw waardering zodat wij onze zorg
nog beter kunnen maken.

8