Zorgadviseurs
Hieronder treft u een overzicht aan van de veelgestelde vragen bij Woonzorg Flevoland. U kunt natuurlijk altijd contact opnemen met onze zorgadviseurs.
Hieronder treft u een overzicht aan van de veelgestelde vragen bij Woonzorg Flevoland. U kunt natuurlijk altijd contact opnemen met onze zorgadviseurs.
Vrijwilligers zijn bij ons meer dan welkom. Bekijk hiervoor onze werken bij website eens: www.werkenbijwoonzorgflevoland.nl.
Om in aanmerking te komen voor ondersteunende begeleiding thuis is er een beschikking nodig. Voor deze beschikking maakt u een afspraak met het sociale wijkteam. Als het sociale wijkteam uw vraag naar ondersteunende begeleiding ondersteunt en de beschikking is afgegeven, onderneemt u de volgende stappen:
Thuiszorg kunnen wij altijd leveren en kunnen wij ook direct opstarten. Hiervoor kunt u contact opnemen met de afdeling Zorgadvies.
Voor ziektekosten moet u verzekerd blijven. Of u aanvullend verzekerd moet blijven kunt u navragen als u een appartement toegewezen heeft gekregen.
Voor beheer van waardevolle spullen die u mee verhuisd bent u zelf verantwoordelijk en zelf een kunstverzekering o.i.d. af te sluiten. Voor kleinere waardevolle bezittingen adviseren wij een kluisje aan te schaffen.
Voor de rolstoelen die eigendom zijn van Woonzorg Flevoland en elektrische rolstoelen van cliënten die de functie behandeling hebben (U valt dan onder de Specialist Ouderengeneeskunde (SO) en waarmee u zich op de weg begeeft, heeft Woonzorg Flevoland een WA-verzekering afgesloten. U hoeft deze rolstoelen dus niet zelf te verzekeren.
nderstaande verzekeringen zijn collectief afgesloten zijn gratis voor ü:
Beide locaties zijn verpleeghuizen. Om in aanmerking te komen voor een appartement is er daarom een indicatie voor de Wet Langdurige Zorg ( WLZ ) Deze wordt afgegeven door het CIZ. De volgende stappen moeten door u worden genomen ;
Een rondleiding is natuurlijk altijd mogelijk, hiervoor maakt u een afspraak met een van de zorgadviseurs.
U krijgt een Contactverzorgende/verpleegkundige toegewezen. Hij/zij is uw eerste aanspreekpersoon. De naam van uw contactverzorgende staat op de voorkant van de locatiewijzer.
Wonen binnen een van onze zorglocaties is incusief. de warme maaltijd. Deze worden in het restaurant genuttigd. Binnen de KSW-settingen verzorgen wij de warme maaltijd en de broodmaaltijden voor u. U krijgt dan uw broodgeld retour.
Iets ophangen en lampen ophangen mag gedaan worden, inclusief behangen. Bij vertrek zijn er regels aan verbonden. De technische dienst kan hierin hulp bieden als dat nodig is.
Het schoonhouden van het appartement wordt door de huishoudelijke dienst gedaan. U hoeft geen eigen schoonmaakmaterialen mee te nemen.
U hebt de mogelijkheid om dit door de wasserij te laten doen tegen betaling. Uw kleding dient hiervoor voorzien te worden van een naamlabel. De wasserij kan de naamlabelsvoor u in uw kleding zetten. Het merken van de kleding kost voor 1 persoon € 70,00 en voor 2 personen € 120,00* (dit gebeurt in de Hanzeborg).
Persoonlijke was kunt u ook door ons laten doen voor € 83,00 per maand. Uw familie kan uiteraard ook uw was doen.
*Bedragen worden jaarlijks geïndexeerd
Handdoeken/theedoeken en bedlinnen krijgt u in bruikleen deze zijn van het huis.
U krijgt een bed van ons afhankelijk van uw indicatie van het C.I.Z.
In de locatiewijzer (deze ligt in het toegewezen appartement) kunt u lezen welke voorzieningen standaard in het appartement aanwezig zijn.
Vloerbedekking is aanwezig dit kan ook niet worden verwijderd. In de Hanzeborg en KSW Uiterton zijn gordijnen aanwezig die mogen niet worden verwijderd.
Na accepteren woning moet u binnen zeven dagen verhuizen. Dat betekent dat u zes dagen heeft om de woning op te knappen. Lukt dit niet dan zijn hier kosten aan verbonden.
De afdeling zorgadvies neemt contact met u op zodra er een appartement voor u beschikbaar is.