🠄 Terug naar overzicht

Het jaarverslag 2021 is gereed. In het jaarverslag blikt Woonzorg Flevoland terug op het voorgaande jaar. Het was een jaar dat weer door coronaeffecten werd gedomineerd. Vaccinatiestrategieën, in hoog tempo wisselende (quarantaine) maatregelen, heel veel mensen in het ziekenhuis en op de IC’s, een dreigend zorginfarct: het is echt een heel zwaar jaar geweest, voor onze bewoners en cliënten in de eerste plaats, maar zeker ook voor onze medewerkers.

Terugblikken van verschillende collega’s
In het verslag zijn ook de terugblikken van verschillende collega’s opgenomen. Hierin vertellen zij over de uitdagingen die corona weer met zich meebracht, en hoe zij zich daar doorheen hebben geslagen. Anne Marie van der Zon, contactverzorgende in Hanzeborg vertelt bijvoorbeeld: In 2021 kwam corona dichterbij. Het had meer invloed op de collega’s dan het jaar ervoor. Ik merkte dat collega’s gestrester waren en er was meer uitval dan in 2020.” Ondanks de werkdruk, staan Anne Marie en haar collega’s van Kleinschalig Wonen in de Hanzeborg altijd voor elkaar klaar: “Er meldt zich bij uitval altijd wel iemand om te werken. Dat is heel mooi.”

Uit het voorwoord van John Bos, Voorzitter Raad van Bestuur: Een moeilijk jaar, met een prachtig stabiel resultaat
Hebben we dan alleen maar corona ’gedaan‘ in 2021? Nee, zeker niet en dat is misschien wel wat ik zo bijzonder vind. Allerlei initiatieven, nieuwe ontwikkelingen, beleidsvoorbereiding, subsidieaanvragen, aandacht voor elkaar, blijven samenwerken met collega instellingen, de gemeenten Almere en Lelystad bedienen in hun vragen met betrekking tot de woonzorgopgave, een nieuwe werkomgeving: we zijn het allemaal ’gewoon‘ blijven doen. Voor u ligt een evaluatie van weer een moeilijk jaar met een prachtig stabiel resultaat. De effecten op de zorg zullen nog lang, groot blijven. Ik heb, als bestuurder van Woonzorg Flevoland, heel erg veel waardering voor alle mensen die in de ouderenzorg werken. En vooral voor de mensen binnen deze organisatie die dit afgelopen jaar gezorgd hebben voor dit prachtige resultaat. We doen het samen! Daar kan ik alleen maar dankbaar voor zijn.

Open het jaarverslag om te lezen.

Meer lezen

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Bent u tevreden met Woonzorg Flevoland?

Geef uw waardering zodat wij onze zorg
nog beter kunnen maken.