Cliëntenraden Woonzorg Flevoland

Direct
zorgadvies
0320-
229 173

Cliëntenraden Woonzorg Flevoland

Woonzorg Flevoland heeft een medezeggenschapsorgaan voor haar klanten, de zogenaamde cliëntenraden.

Binnen Woonzorg Flevoland zijn er drie raden:

  • Cliëntenraad Hanzeborg
  • Cliëntenraad De Uiterton
  • Cliëntenraad Woonzorg Flevoland – Thuiszorg

Wat is een cliëntenraad?

In de cliëntenraad krijgen de klanten van een zorgorganisatie de kans om mee te praten en mee te beslissen over aangelegenheden die hen aangaan. Een cliëntenraad is wettelijk verplicht voor iedere thuiszorginstelling en vertegenwoordigt klanten die zorg en diensten ontvangen van de thuiszorginstelling (Woonzorg Flevoland). Het is een zelfstandig opererend orgaan binnen Woonzorg Flevoland

Wie kunnen er meedoen in de cliëntenraad?

Cliënten die diensten van Woonzorg Flevoland afnemen, kunnen voor en door de cliëntenraad gekozen worden. Indien een cliënt belangstelling heeft om zitting te nemen in de cliëntenraad, maar zelf niet in staat is om deel te nemen, kan hij/zij zich laten vertegenwoordigen door een familielid, contactpersoon of vrijwilliger.

Hoe weet de cliëntenraad wat er leeft onder de klanten?

Woonzorg Flevoland hecht veel waarde aan de adviezen van de cliëntenraad. Uw ideeën of opmerkingen horen wij graag. Met uw ervaringen is de cliëntenraad beter in staat haar werk te verrichten, advies te geven, kwaliteitsverbeteringen door te voeren en toekomstgericht te werken. U kunt uw ervaringen via de onderstaande contactgegevens doorgeven aan Gonny Overwater, ambtelijk ondersteuner van de cliëntenraden, of een afspraak maken met een lid van één van de cliëntenraden.

Wat doet de cliëntenraad?

De cliëntenraad vergadert iedere maand en overlegt regelmatig met één van de directeuren (thuiszorg of van één van de woonzorglocaties). De cliëntenraad verzendt schriftelijk advies naar de directie over het algemeen beleid en diverse onderwerpen over de zorg en dienstverlening van Woonzorg Flevoland.

Die adviezen gaan bijvoorbeeld over:
• De kwaliteit van zorg en diensten
• De kwaliteit en de verzorging van maaltijden
• Zorgalarmering

De cliëntenraad wordt ondersteund door het Landelijk Overleg Cliëntenraden (LOC), dat regelmatig landelijke en regionale bijeenkomsten organiseert. Daar worden de actuele ontwikkelingen besproken en gemeenschappelijke problemen aan de orde gesteld. Ook adviseert het LOC de cliëntenraad op verzoek over diverse onderwerpen en organiseert voor nieuwe leden van de raad een introductiecursus.

Wat is een cliëntenraad niet?

De cliëntenraad is geen klachtencommissie. Individuele klachten worden behandeld volgens de bestaande klachtenprocedure.

Meer weten?

Wilt u meer weten dan raden wij u aan om het ‘Handboek voor Cliëntenraden’ te lezen, dit is een uitgave van het LOC. Dit boek is ter inzage op te vragen bij de ambtelijk ondersteuner Gonny Overwater via de onderstaande contactgegevens. Vanzelfsprekend zijn de leden van de cliëntenraden ook bereid om een en ander mondeling toe te lichten.

Cliëntenraad Woonzorg Flevoland (Thuiszorg, Hanzeborg en De Uiterton)
Meentweg 12
8224 BP Lelystad
Telefoon: (0320) 229 210 (op donderdagen tussen 11.00 en 16.00 uur)
Email: overwater@woonzorgflevoland.nl
Contactpersoon: Gonny Overwater

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Bent u tevreden met Woonzorg Flevoland?

Geef uw waardering zodat wij onze zorg
nog beter kunnen maken.

8